sobota 29. dubna 2017

Oprava tabletu Acer Iconia A1-810

Před 4 lety jsem si pořídil 7" tablet Acer Iconia A1-810. Před časem se mu stala nehoda a dotykové sklo prasklo v 1/3. Zbylé 2/3 dotykové plochy fungovaly a všechno bylo jinak v pořádku, tak jsem ho používal dál, jen jsem si po stranách nalepil proužky, abych věděl kde tablet nereaguje. Ale bylo to otravné tablet neustále otáčet, podle toho kde jsem potřeboval zrovna kliknout. :-) Tak jsem se rozhodl pro opravu svépomocí - nebyl nejlevnější (5000) a tak se oprava vyplatila.


U Terahertz jsem si objednal nový displej se sklem za 1300. Přišel rychle, hned na druhý den.

A včera v sobotu jsem se pustil do opravy. První krok - sundání zadního krytu.

Poprvé jsem uviděl tablet otevřený. :-)

Vyndání baterky - vytažením konektoru od baterie.

Dále odpojení plochého kabelu pro dotykovou plochu - nejdříve šroubovákem vyklopit přítlačnou páčku,...

...pak kabel vytáhnout z konektoru a vyklopit nahoru.

Podobně vytáhnout oboustranný plochý kabel k LCD displeji.

A teď přichází ta nejhorší část opravy. Displej je přilepený k dotykovému sklu a to je přilepené k rámu tabletu. Aby se displej mohl vyměnit, musí se odlepit dotykové sklo od rámu displeje. Drží pevně, proto se sklo musí po obvodu nahřát horkovzudšnou pistolí (možná by mohl stačit i fén). Teplota asi 60°C, tj. kdy se na sklu nedá udržet ruka. A pak začít po okruhu pomalu odlepovat - což je docela problém, protože dotykové sklo je křehké a může snadno prasknout.

A samozřejmě mi také sklo zpočátku v rohu prasklo. :-) Naštěstí jsem použití skla už nepředpokládal, jen displej jsem chtěl uchovat, kdyby náhodou.

Dále pokračovat dál po obvodu, za neustálého dalšího prohřívání pistolí. A odlepené části podkládat, aby se znovu nepřilepily. Dál už to naštěstí šlo celkem dobře, bez praskání skla.

Konečně hotovo. Odlepit ještě přilepené měděné pásky a displej se mohl vyloupnout z rámu. A pak mi došlo, proč se nesmí používat nůž, ale plastové kartičky - protože jsem tím odřízl plochý kabel k dotykové ploše. TO BYL ALE BLBÝ NÁPAD AMATÉRA!!! :-) Ještě že už displej nebyl potřeba, jen jsem si ho chtěl nechat ještě jako zálohu (asi ale fakt zbytečně).

Na obvod rámu jsem přilepil kobercovou oboustrannou pásku, na přilepení displeje.

Následovalo přilepení nového displeje do rámu, zpětné připojení konektorů (+zaklapnutí přítlačných páček), připojení baterie zpět a přiklopení zadního krytu. Krátká modlitba :-) a zapnutí displeje. Kontrola funkcí. HEURÉKA - vše plně funkční a tablet je opět jako nový!!! Mise splněna! :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat