pondělí 27. března 2017

Hrádečky

Lidé si rádi staví před domy miniatury hradů, tak zde pár takových staveb.

Tento hrádek stojí v Lanžhotě a pamatuji ho tam od nepaměti. Jako děti jsme sem chodili se školkou na vycházky a velmi hrádek obdivovali. Tehdy byl ale ještě celý. Dnes je už zpola rozpadlý. Obdivuhodné, jak si někdo dal práci s propracovaností detailů.


Jiný hrádek z Lanžhota, ovšem novodobý a ne už tak zajímavý.

Trpasličí domeček z Rožnova.

Tento hrádeček stojí v Oseku na nádraží.



V Oseku na nádraží byla jednou výstava "Železniční expozice Moldavské dráhy, kulturní památky ČR". Měli tam i hezké vláčkové kolejiště. Vláčky se mi vždy moc líbily. Jako dítě jsem to měl druhou nejoblíbenější hru (hned po Merkuru). Moc rád jsem si lepil modely domečků. Každé narozeniny nebo Vánoce jsem dostal i několik slepovacích modelů z NDR. Ani nevadilo, že byly TT a já měl vláčky ve velikosti H0.

Ještě pamatuji, jak když jsem byl malý, tak jsme s bráchou dostali krabici s vláčky - byl tam rychlík s několika vozy, výhybky, závory, semafor, posunovací drezinka, regulovatelný transformátor (ten používám dodnes na různé věci :-) ). Obdivovali jsme jak rychlík ve tmě svítil. Mé nejoblíbenější hry pak spočívaly v tom, že jsem stavěl komplikované dráhy z kolejí propojené výhybkami, které jsem řídil dálkově z panelů (tedy všude bylo plno drátů :-) ).






Žádné komentáře:

Okomentovat